Αναρτήθηκε από: Petros Haritatos | 16/03/2011

Τουριστική ανάπτυξη (2)

Εδώ μπορείτε να διαβάσετε τα πλήρη κείμενα των γραπτών εισηγήσεων που έγιναν στην πρώτη συνεδρίαση της «Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής» (ΕΤΑΠ) στις 9 Μαρτίου στις Σπέτσες. Την πλήρη περιγραφή της συνεδρίασης, θα την βρείτε στην προηγούμενη σελίδα. Οι γραπτές εισηγήσεις είναι απο τους εξής: (1) Πέτρος Πετρακόπουλος (2) Λούση Σακελλαροπούλου (3) Φίλιππος Δεμερτζής-Μπούμπουλης και (4) Παναγιώτης Πάτραλης.

1) Πέτρος Πετρακόπουλος

ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
& ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΣΠΕΤΣΩΝ

Προσπαθώντας να συνεισφέρω, εκ μέρους του Ιδρύματος της ΑΚΣΣ, αλλά και προσωπικά, ως «Σπετσιώτης», καταγράφω ορισμένες σκέψεις για την τουριστική ανάπτυξη του νησιού.

Οι Σπέτσες έχουν ορισμένα βασικά συγκριτικά πλεονεκτήματα, σε σχέση με άλλα νησιά:

– Είναι το μοναδικό ίσως νησί που δεν αποκλείεται σε περίπτωση δυσμενών καιρικών συνθηκών (ο Πόρος δεν δίνει απόλυτα την αίσθηση του νησιού, γι’ αυτό δεν τον συνυπολογίζω)
– Είναι εύκολα και γρήγορα προσβάσιμες από την Αθήνα (οδικώς < 2 ωρών πλέον)
– Έχουν σημαντική ιστορία
– Βρίσκονται στη γειτονία πολλών σημαντικών τουριστικών ιστορικών αξιοθέατων (Επίδαυρος, Ναύπλιο, Τίρυνς, Μυκήνες κλπ.)
– Είναι πράσινες (έστω και αν οι φωτιές τις έχουν αποψιλώσει σημαντικά)
– Είναι μικρό – «μαζεμένο» νησί
– Δεν έχουν απότομους «ορεινούς» όγκους κι έτσι εξασφαλίζονται σχετικά «ομαλές» πορείες
– Διαθέτουν αρχιτεκτονική φυσιογνωμία (κανείς ίσως μέχρι τώρα δεν έχει αναδείξει τη πολεοδομική σημασία του τυπικού σπετσιώτικου σπιτιού, με την αυλή και τις 2-3 λεμονιές, ενώ τα καπετανόσπιτα του Αγίου Νικολάου υπερέχουν σε αξία από αυτά της Ύδρας, τα οποία έχουν τόσο υμνηθεί)
– Διαθέτουν ικανές δυνατότητες ελλιμενισμού τουριστικών σκαφών
– Διαθέτουν δύο Μουσεία
– Διαθέτουν το «Ποσειδώνιο»
– Διαθέτουν την ΑΚΣΣ, με τις εγκαταστάσεις της, που είναι ιδανικές για υψηλού επιπέδου συνεδριακό τουρισμό, εφόσον βέβαια ανακαινισθούν και το κυριότερο αποκτήσουν ένα ικανό σύγχρονο αμφιθέατρο 300-500 θέσεων.

Στα αρνητικά του νησιού μπορεί να καταλογίσει κανείς τα εξής:

– Την έλλειψη πλήθους ποικιλίας παραλιών και δη αμμουδερών παραλιών (δίχως να παραβλέπει κανείς την ομορφιά και τη καθαριότητα)
– Τις καμένες εκτάσεις
– Τα σκουπίδια στην πίσω πλευρά του νησιού
– Την για πολλά χρόνια άναρχη δόμηση
– Την αλλοίωση της αισθητικής τους από μη μελετημένες αρχιτεκτονικές παρεμβάσεις (Ναός Σπετσιωτών Νεομαρτύρων, Πλατεία Ποσειδωνίου, Ντάπια κλπ.)
– Την έλλειψη τουριστικής κουλτούρας, σε σχέση με άλλες περιοχές της χώρας (π.χ. Δω­δε­κάνησα), που οφείλεται στην έλλειψη μαζικού τουρισμού (όχι απαραίτητα αρ­νητικό, αλλά εν μέρει γεννεσιουργό του προβλήματος), την σαφή υπεροχή του ελληνικού τουριστικού στοιχείου σε σχέση με τους αλλοδαπούς κλπ.
– Το κυκλοφοριακό

Στόχος λοιπόν πρέπει να είναι η ιδανική εκμετάλλευση των θετικών και η άμβλυνση των αρνητικών.

Δυνατές ενέργειες προς τη πρώτη κατεύθυνση είναι:

– Ανάδειξη της ιστορίας μέσα από σχετικά δημοσιεύματα, ακόμη και πληρωμένα (σε χρήμα ή/και είδος). Ειδικά πιστεύω ότι θα έπρεπε να επιδιώξει κανείς την εκμετάλλευση της υπερ­αξίας που δημιουργούν τα κυριακάτικα ένθετα και το διαδίκτυο. Στο τελευταίο, θα πρέπει να δημιουργηθούν ελκυστικές ιστοσελίδες στα ελληνικά και στα αγγλικά (το νησί δείχνει να διαθέτει δυναμικό σχετικής υποστήριξης), αλλά και με περιλήψεις σε άλλες γλώσσες.
– Ανάδειξη της αρχιτεκτονικής φυσιογνωμίας μέσω σχετικής έρευνας και συγγραφικής δραστηριότητας από διακεκριμένους πανεπιστημιακούς. Αυτό μπορεί να «χρηματο­δοτηθεί» με τη φιλοξενία είτε των επιστημόνων, είτε φοιτητικών ομάδων, που θα εντάξουν την έρευνα σε προπτυχιακά και κυρίως μεταπτυχιακά προγράμματα. Είναι ενδεχόμενο η ΑΚΣΣ να μπορέσει να υποστηρίξει τη δράση αυτή.
– Δημιουργία δημοτικής ή άλλης μορφής περιηγητικής δράσης, με ημερήσιες εκδρομές στους πλησίον ιστορικούς τόπους
– Βελτίωση της λειτουργίας και της προσπέλασης του Μουσείου με εθελοντική δράση.
– Δημιουργία εναλλακτικών μορφών τουρισμού, που επιμηκύνουν την τουριστική περίοδο, όπως Φεστιβάλ (το υπό οργάνωση κινηματογραφικό φεστιβάλ πρέπει να υποστηριχθεί με κάθε τρόπο – η ΑΚΣΣ το έκανε ήδη – στη δράση αυτή μπορεί να συνυπολογίσει κανείς και τις εγκαταστάσεις της ΑΚΣΣ και κυρίως το θέατρο), αγώνες (το μοτο-κρος δείχνει το δρόμο, γιατί να μην επεκταθεί σε ποδηλατοδρομίες και κυρίως ιστιοδρομίες), φυσιολα­τρεία (η πρόταση για δημιουργία δικτύου μονοπατιών με διεθνή καταχώρηση είναι ιδιαίτερα αξιόλογη) κλπ.
– Προώθηση της τοπικής κουλτούρας με δράσεις όπως ιστορική και λαογραφική περιή­γηση των καρναγιών, κουλτούρα του αλόγου, όπως πρότεινε ο Εμπορικός Σύλλογος κλπ.
– Ενίσχυση των προσπαθειών της ΕΕ της ΑΚΣΣ για την αναβάθμισή της σε διεθνές κέν­τρο επιστημών, τεχνών και σπουδών. Στη κατεύθυνση αυτή η προταθείσα εθελοντική δράση της ανακατασκευής του παλιού ελαιοτριβείου και της μετατροπής του σε Μουσείο Ανάργυρου μπορεί να προσφέρει πολλά, πέραν των άλλων και με τη μεταφορά ενδιαφέ­ροντος στην παραμελημένη από πλευράς προβολής πλευρά της πόλης.

Δυνατές ενέργειες προς τη δεύτερη κατεύθυνση είναι:

– Ενίσχυση του καθαρισμού των παραλιών
– Προστασία των αναδασωμένων περιοχών και εθελοντική δράση αποψίλωσης των νέων πεύκων για να αναπτυχθούν τα υπόλοιπα, σε συνεννόηση με το Δασαρχείο.
– Λύση, επιτέλους, στο θέμα των απορριμάτων και βαθμιαία αποκατάσταση του πέριξ τοπίου.
– Αυστηρή εφαρμογή των κανόνων δόμησης, όταν αναλάβει η πολεοδομία του Δήμου, δίχως τις υπερβολές των αρχαιολογικών υπηρεσιών.
– Αναβάθμιση των προσφερομένων υπηρεσιών, μέσα από σχετικά σεμινάρια που θα ορ­γα­νώσει ο Δήμος. Φυσικά προέχει η προσωπική βελτίωση των συμπεριφορών και της νοο­τροπίας, πράγμα όμως που υπόκειται σε ορμέμφυτα και καταβολές και είναι δύσκολο να γίνει, μπορεί όμως με τη κατάλληλη παιδεία των νέων να αμβλυνθεί σιγά-σιγά.
– Περιορισμός των οχημάτων. Φυσικά, δεν νοείται να μην έχει ο κάτοικος το μέσον του (μηχανάκι), αλλά ο περιορισμός μπορεί να αφορά στον επισκέπτη, υπό τον όρο της παροχής ψηλού επιπέδου υπηρεσιών κυκλοφορίας και ενοικίασης μέσων, και κυρίως στο είδος των οχη­μάτων. Αυτοκίνητα και γουρούνες, που καταλαμβάνουν χώρο, πρέπει να αποκλεισθούν, πέρα από κάθε επί μέρους μικροσυμφέρον και κυρίως σε καταδίκη των κοινωνικών υπερβολών (εκτιμώ ιδιαίτερα τη γηραιά κυρία που περνά συχνά κάτω από το σπίτι μου με το ηλεκτρικό μηχανάκι της).
– Οργάνωση της κυκλοφορίας. Ο καλοκαιρινός δακτύλιος δεν αρκεί. Πρέπει να δημι­ουρ­γηθεί δίκτυο κυκλοφορίας οχημάτων χωριστό από αυτό των πεζών, ακόμη και χάραξη διαδρομών πεζών στο οδικό δίκτυο, είτε με δοιαφοροποίηση του υλικού επί­στρωσης (ακριβή αλλά ιδανική λύση), είτε με σχετική γραμμογράφηση.

Φιλικά
Πέτρος Πετρακόπουλος
Γραμματέας Ε.Ε.
Εκπρόσωπος στην Επιτροπή Τ.Α.&Π.Δ.Σπετσών

2) Λούση Σακελλαροπούλου

Αξιότιμοι Κυρίες & Κύριοι,

Ο τουρισμός συμβάλλει ιδιαίτερα στην ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας της νήσου των Σπετσών. Απαραίτητη προϋπόθεση για την ανάπτυξη του τουρισμού είναι η παροχή εκσυγχρονισμένης τουριστικής εκπαίδευσης που συντελεί στην εξειδίκευση της εργασίας. Αυτό θα συμβάλλει στην ποιοτική βελτίωση των παραγομένων τουριστικών αγαθών και υπηρεσιών που προσφέρονται στους τουρίστες για κατανάλωση ή χρήση. Χωρίς μια αναβαθμισμένη ποιοτικά τουριστική εκπαίδευση δεν μπορεί να υπάρξει αντίστροφα και μια αναβαθμισμένη ποιοτικά τουριστική προσφορά.

Στο πλαίσιο αυτό, ο Οργανισμός Τουριστικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΟΤΕΚ) διοργανώνει σε διάφορες πόλεις της Ελλάδος προγράμματα Κατάρτισης – Μετεκπαίδευσης τα οποία απευθύνονται σε εργαζόμενους και εποχιακά άνεργους εμπειροτέχνες στον τουρισμό (μπάρμεν, σερβιτόροι, κ.α.) με τριετή τουλάχιστον προϋπηρεσία. Απώτερος σκοπός αυτών των προγραμμάτων είναι η ανάπτυξη επαγγελματικής συνείδησης των εργαζομένων του τουριστικού τομέα, η ενίσχυση των  επαγγελματικών δεξιοτήτων τους που συνεπάγεται αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών στον τουρισμό.

Κατόπιν συνομιλίας μου με τον Πρόεδρο του ΟΤΕΚ, κ. Σορωνιάτη και μετ’ έπειτα με τον Πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργατών Επισιτισμού, κ. Καραθανάση, έκριναν ενδιαφέρουσα την πρόταση μου για δημιουργία κέντρου Κατάρτισης – Μετεκπαίδευσης στις Σπέτσες.

Για να αποτελέσει το νησί μας κέντρο Κατάρτισης – Μετεκπαίδευσης  και να υπάρξει τμήμα θα πρέπει οι ενδιαφερόμενοι να αριθμούν από 16 έως 25 άτομα. Τα μαθήματα ξεκινούν το Νοέμβριο, τελειώνουν το Μάρτιο και είναι  4 ώρες την ημέρα.

Μετά από τηλεφωνική επικοινωνία που είχα με μέλος της επιτροπής της Κοργιαλενείου και Αναργυρείου Σχολής, κ. Πετρακόπουλο, και την από κοινού απόφαση της επιτροπής θέλησαν να παραχωρήσουν μια αίθουσα για τις ανάγκες των μαθημάτων.

Οι ενδιαφερόμενοι (που δεν εργάζονται κατά τη χειμερινή περίοδο) λαμβάνουν κανονικά το επίδομα ανεργίας αλλά και τους παρέχεται ασφάλιση (ΕΝΣΗΜΑ). Οι απόφοιτοι των τμημάτων αποκτούν υπαλληλική ιδιότητα και παίρνουν επίδομα πτυχίου σε ποσοστό 10% επί του βασικού μισθού.

Εφόσον, κρίνετε και εσείς σημαντική την πρόταση δημιουργίας κέντρου Κατάρτισης – Μετεκπαίδευσης στις Σπέτσες, σε επόμενο στάδιο θα πρέπει να πραγματοποιηθεί ημερίδα στην Καποδιστριακή Στέγη για να ενημερωθούν οι ενδιαφερόμενοι από τους ιθύνοντες.

Πάντα στη διάθεσή σας
Με εκτίμηση
Λούση Σακελλαροπούλου

3) Φίλιππος Δεμερτζής-Μπούμπουλης

Σπέτσες 08-01-11
Προς τον κύριο Δήμαρχο Σπετσών και το Δημοτικό Συμβούλιο
Ενταύθα

Θέμα: Προτάσεις Πολιτισμού για συνεργασία με τον Δήμο Σπετσών

Δεδομένου του γεγονότος ότι το Μουσείο Μπουμπουλίνας αναμφισβήτητα αποτελεί πόλο έλξης επισκεπτών στο νησί μας (τον Νοέμβριο του 2010 ξεπεράσαμε τους 500,000 επισκέπτες από την έναρξη λειτουργίας του Μουσείου το 1991), το επιτυχημένο 1ο Πολιτιστικό Φεστιβάλ του Μουσείου που έγινε το περασμένο καλοκαίρι με πέντε μουσικές βραδιές ελευθέρας εισόδου, την 300 τ.μ. βοτσαλωτή αυλή και τον εξοπλισμό που διαθέτουμε και έχοντας ως γνώμονα την πολιτιστική ανάταση του τόπου μας σας προτείνουμε τα ακόλουθα.

Τομείς συνεργασίας με τον Δήμο Σπετσών.

1. Ιστοσελίδα στο Ιντερνετ

Θεωρούμε την παρούσα σελίδα του Δήμου Σπετσών ανεπαρκή στο να προβάλει σωστά το νησί μας. Χρειάζεται οπωσδήποτε αντικατάστασή της, με νέα σελίδα που θα λειτουργεί σωστά, δίνοντας ακριβείς πληροφορίες και θα προβάλει με εμπεριστατωμένο τρόπο το τι ακριβώς προσφέρει ο τόπος μας. Μπορούμε λοιπόν εμείς και εφόσον το επιθυμείτε, να σας ετοιμάσουμε (και με την βοήθεια τρίτων) σε ηλεκτρονική μορφή DVD, κείμενα και φωτογραφίες για το κεφάλαιο της νέας ιστοσελίδας με τίτλο : Πολιτισμός/Ιστορία που θα περιλαμβάνει τις ακόλουθες ενότητες : Γενική Ιστορία , Μουσεία & Λαογραφία δηλαδή Μουσείο Μπουμπουλίνας και ΧατζηΓιάννη Μέξη, Σπετσιώτικο Σπίτι και Λαογραφικό Εργαστήρι. Εκκλησίες και Μοναστήρια προς επίσκεψη. Αίθουσες τέχνης. Αρμάτα και κανονιοστάσιο. Σωτήριος Ανάργυρος δηλαδή Σχολές, Ποσειδώνιο και Οικία. Καρνάγια. Δύο παραλιακούς περιπάτους δεξιά και αριστερά της πόλης των Σπετσών. Βουνό και μονοπάτια με χάρτη και χιλιομετρικές αποστάσεις ως και τα Λιμάνια και παραλίες.

Φυσικά η νέα ιστοσελίδα του Δήμου θα πρέπει να περιλαμβάνει και άλλα ανανεωμένα κεφάλαια όπως Δήμος Σπετσών, υπηρεσίες, συγκοινωνίες, πρόσβαση στο νησί, καταλύματα, εμπορική ζώνη, εστίαση, νυχτερινή ζωή κλπ. που θα πρέπει να αναπτυχθούν με την βοήθεια άλλων φορέων. Όλες οι σελίδες θα πρέπει να είναι εκτυπώσιμες προς βοήθεια του επισκέπτη και σε δύο γλώσσες, τουλάχιστον δηλαδή Ελληνικά και Αγγλικά.

2. Πολιτιστικό Φεστιβάλ Μουσείου Μπουμπουλίνας.

Σκοπός μας είναι πλέον η ετήσια πραγματοποίηση του εν λόγω Φεστιβάλ που αν και πειραματικά αλλά με μεγάλη επιτυχία και θετικότατα σχόλια εκ μέρους όλων όσων το παρακολούθησαν έγινε πέρυσι το καλοκαίρι για πρώτη φορά. Η εδραίωση ενός τέτοιου φεστιβάλ θα φέρει εκτός της ψυχαγωγίας των συμπατριωτών/επισκεπτών μας και επιπλέον οικονομικά οφέλη στο νησί καθότι θα προσελκύσει μελλοντικά νέους επισκέπτες. Τα δρώμενα δε του Φεστιβάλ δεν είναι αναγκαίο να περιοριστούν σε μουσικές βραδιές μόνο, αλλά μπορεί να επεκταθούν σε πολιτιστικές εκθέσεις, θεατρικά μονόπρακτα, ποίηση, θέατρο σκιών για τα παιδιά και άλλες εκδηλώσεις. Η υποστήριξη και σύμπραξη του Δήμου Σπετσών στο Φεστιβάλ του Μουσείου Μπουμπουλίνας θεωρείται εκ μέρους μας αναγκαία.

3. Αρμάτα

Πιστεύουμε ότι τα δύο Μουσεία που διαθέτει το νησί θα πρέπει να προβάλλονται και υποστηρίζονται επαρκώς από το Δήμο Σπετσών μέσα στα πλαίσια του Τουριστικού και Πολιτιστικού προγράμματος του Δήμου και ειδικά κατά την περίοδο των εκδηλώσεων της Αρμάτας καθότι και τα δύο έχουν σχέση με την Ελληνική Επανάσταση. Εκδηλώσεις θα πρέπει να πραγματοποιούνται και στους δύο προαύλιους χώρους που διαθέτουν.

4. Άλλες Πολιτιστικές και μη Εκδηλώσεις του Δήμου

Μέσα στα πλαίσια της μελλοντικής μας συνεργασίας και σύμπραξης και για το καλό όλων μας, επαναγνωστοποιούμε στο Δήμο Σπετσών ότι σας παραχωρούμε την νέα βοτσαλωτή αυλή του Μουσείου μαζί με τον εξοπλισμό της για οποιανδήποτε μελλοντική εκδήλωση του Δήμου που νομίζετε ότι μπορεί να γίνει σε αυτόν το χώρο και εφόσον δεν επηρεάζει την λειτουργία του Μουσείου.

Τέλος σας αναφέρουμε ότι είμαστε στη διάθεσή σας για οτιδήποτε άλλο θελήσετε. Ας ενώσουμε τις δυνάμεις μας για το καλύτερο δυνατόν αποτέλεσμα για τον τόπο και τους συμπατριώτες μας.

Ευχόμενοι κάθε δυνατή επιτυχία στο έργο σας και αναμένοντες απάντησή σας.

Με εκτίμηση
Για το Μουσείο Μπουμπουλίνας
Φίλιππος Δεμερτζής-Μπούμπουλης

4) Παναγιώτης Πάτραλης

Όπως ήδη γνωρίζετε , την περίοδο της προεκλογικής εκστρατείας η δημοτική παράταξη «Ενεργοί Πολίτες», ασχολήθηκε εκτός από την καταμέτρηση των προβλημάτων , εστιάζοντας  κυρίως  στις αιτίες που τα δημιούργησαν καθώς και  στις πιθανές και εφικτές λύσεις που θα πρέπει να ακολουθηθούν προκειμένου   σε πρώτη φάση να διορθωθούν τα κακώς κείμενα ,ενώ στη συνέχεια να ακολουθήσουμε την πορεία αυτή που θα εξασφάλιζε περαιτέρω  ανάπτυξη και ευημερία για τον τόπο μας.

Σήμερα βρισκόμαστε εδώ για να συζητήσουμε , να αναλύσουμε και να παραθέσουμε κάποιες προτάσεις που αφορούν τον τομέα του τουρισμού.

Νομίζω πως είναι περιττό να αναφέρω ότι ο κλάδος του τουρισμού είναι η βασικότερη πηγή εσόδων και κατ’ επέκταση ανάπτυξης για τον τόπο μας. Έτσι κατά την προεκλογική περίοδο ανατέθηκε στην εταιρεία επιστημονικών συμβούλων «DNA Αναπτυξιακή » η διερεύνηση τόσο των αιτίων που οδήγησαν στην ύφεση του εν λόγω κλάδου, όσο και την εκπόνηση συγκεκριμένων προτάσεων βάσει δεδομένων, οι οποίες στη συνέχεια συμπεριλήφθηκαν και στο αναπτυξιακό πρόγραμμα της παράταξης Ενεργοί Πολίτες.

Ο  κυρίαρχος λοιπόν  τομέας ανάπτυξης  των Σπετσών  είναι ο τουριστικός και αυτό πλέον  είναι  ξεκάθαρο. Το σημαντικό στοιχείο , είναι το πώς θα προχωρήσουμε από εδώ και πέρα αξιοποιώντας όλα τα πλεονεκτήματα που δίνει καταρχήν το ίδιο το νησί και κατ’ επέκταση  ο Νομός μας,   για να επιτύχουμε την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, υλοποιώντας  όλες τις εναλλακτικές  μορφές τουρισμού που μπορούμε να έχουμε στις Σπέτσες.
Υπάρχουν οι δυνατότητες  για να έχουμε μια καλή τουριστική σαιζόν, ωστόσο πρέπει να εξετάσουμε  όλες τις παραμέτρους , καθώς    η αγορά γίνεται κάθε χρόνο όλο και πιο ανταγωνιστική και πρέπει επιτέλους και το νησί να συμμετέχει στις εξελίξεις.

Αίτια

Σύμφωνα λοιπόν με την  έρευνα που διενεργήθηκε για λογαριασμό της παράταξης Ενεργοί Πολίτες το βασικό αίτιο που οδηγεί κάθε χρονιά  στη φθίνουσα πορεία τον κλάδο του τουρισμού είναι κατά πρώτον το ότι δεν υπήρχε μέχρι σήμερα μια συντονισμένη από όλους τους φορείς προσπάθεια υπό την ομπρέλα και καθοδήγηση του δήμου, κατά  δεύτερον δεν εκπονήθηκε ουσιαστικά ποτέ κάποιο μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο τουριστικό σχέδιο, δεν αξιοποιήθηκαν , και δεν εκμεταλλευτήκαμε τα προγράμματα των προηγούμενων κοινοτικών πακέτων ,και τέλος δεν λειτούργησε ή μάλλον κανείς δεν έτρεξε για να λειτουργήσει  η οικονομική αρχή της ανταποδοτικότητας. Επιπροσθέτως στα παραπάνω θα πρέπει να συμπεριλάβουμε και την δυσχερέστατη οικονομική συγκυρία που όλοι βιώνουμε  κάθε μέρα και εντονότερα.

Όλοι νομίζω οι παρευρισκόμενοι θα συμφωνήσουμε πως μέχρι σήμερα δεν είχαμε μια οργανωμένη και συνεκτική στρατηγική στον κλάδο του τουρισμού. Η όποια ενέργεια προβολής γινόταν βιαστικά, χωρίς όραμα με σκοπό το άμεσο κέρδος με αποτέλεσμα πολλές φορές να έρχονται σε σύγκρουση οι διάφοροι  τουριστικοί φορείς του νησιού μας, καθώς παρατηρούσαμε το φαινόμενο να επωφελούνται κατά ομάδες κάθε φορά, και όχι συνολικά οι επαγγελματίες του νησιού. Έτσι από΄ένα σημείο και έπειτα ουσιαστικά ο κάθε φορέας κινιόταν αυτόνομα και σπασμωδικά προκειμένου να καλυφτούν οι άμεσες ανάγκες.

Όσο αφορά τα ευρωπαϊκά και εθνικά προγράμματα και σε αυτόν το τομέα το νησί μας ήρθε πίσω διότι δεν υπήρχε μια επιστημονική  ομάδα η οποία να παρακολουθεί τα προγράμματα  τόσο σε επίπεδο υπουργείων όσο και ευρωπαϊκής κοινότητας και εν συνεχεία να προτείνει στο δημοτικό συμβούλιο το κατάλληλο πρόγραμμα προκειμένου να προβληθεί και να αναπτυχθεί τουριστικά ο τόπος. Έτσι χάθηκαν αρκετές ευκαιρίες χρηματοδότησης.

Σε ότι έχει να κάνει με την αρχή του ανταποδοτικού οφέλους, θα πρέπει λίγο να σταθούμε και να εξηγήσουμε τι ακριβώς εννοούμε . Οι Σπέτσες ς είναι ένας τόπος γεωγραφικά  μικρός,   πληθυσμιακά  το εύρος του είναι συγκεκριμένο και επίσης μικρό. Άλλο μειονέκτημα μας επίσης είναι ότι το βιοτικό επίπεδο των πολιτών μας εξασφαλίζεται  και στηρίζεται κατά κύριο λόγο αποκλειστικά από τον τουρισμό και την παροχή υπηρεσιών, ελλίψη  γεωργίας κτηνοτροφίας κτλ .

Παρατηρείται λοιπόν  το εξής φαινόμενο. Ενώ όλα αυτά τα χρονιά  ωφελούνται οικονομικά  όχι μόνο οι ντόπιοι (καταστηματάρχες, ξενοδόχοι και άλλοι επαγγελματίες) αλλά κυρίως οι ξένες προς τον τόπο και τα συμφέροντα του νησιού εταιρείες (πχ coca cola,εταιρείες εμφιαλωμένου νερού,αναψυκτικών κτλ), εν τούτοις ζητούνται να καλυφθούν οι όποιες έστω και μη οργανωμένες προωθητικές  και προβολής ενέργειες από την τοπική οικονομία .Με αποτέλεσμα ο επαγγελματίας του νησιού  να μην αντέχει άλλο να συνεισφέρει οικονομικά , πόσο μάλλον τώρα με την οικονομική κρίση.

Αποτέλεσμα αυτού του γεγονότος, ότι δηλαδή  δεν υπήρχε ένα συγκεκριμένο πλάνο και μία ξεκάθαρη προς τις ξένες εταιρείες πολιτική προβολής του νησιού, ήταν από ένα σημείο και έπειτα , να μην υπάρχουν πλέον χρήματα και πόροι τόσο από το δήμο όσο και από  τις τοπικές επιχειρήσεις, να τρέξουν κάποιο συγκεκριμένο προωθητικό  σχέδιο που θα έδινε οικονομικό αποτέλεσμα και μελλοντικά οφέλη για τον τόπο.

Έτσι οι άμεσες κινήσεις μας που αφορούν τον τουρισμό εντοπίζονται σε αυτό ακριβώς  το έλλειμμα, και είμαστε πεπεισμένοι πως ακολουθώντας τες θα κατορθώσουμε όχι μόνο να βγούμε από το τουριστικό τέλμα που έχουμε περιέλθει αλλά να έχουμε και οικονομικά οφέλη τα οποία θα επενδύονται εκ νέου στον κλάδο αυτό. Αλλά αυτά θα αναλυθούν παρακάτω.

Οι προσπάθειες , θα πρέπει  να ενταθούν ώστε να γίνουν τώρα κάποιες  ενέργειες που  θα βοηθήσουν το νησί , διότι  ο κάθε επισκέπτης  και τουρίστας  θέλει πέρα από την ποιότητα των υπηρεσιών στα τουριστικά καταλύματα,  καλό οδικό δίκτυο, καθαρές θάλασσες και παραλίες  και δράσεις που θα εμπλουτίζουν  το θαλάσσιο τουρισμό.

Στόχος της συνάντησης είναι να συζητηθούν τα προβλήματα του τουρισμού στις Σπέτσες, οι προοπτικές που υπάρχουν σε συνδυασμό με τα νέα δεδομένα λόγω του Καλλικράτη, οι τρόποι αξιοποίησης των χρηματοδοτικών εργαλείων για την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος, όπως επίσης και η εφαρμογή  προγραμμάτων εναλλακτικών μορφών τουρισμού,  προκειμένου  να  υπάρξει επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.

Ο παράγων άνθρωπος είναι το πιο σημαντικό κεφάλαιο στον τουρισμό σε συνδυασμό με   την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών στον τουριστικό κλάδο. Πρώτος λοιπόν στόχος είναι να  μπορεί να επιτευχθεί  η επιμόρφωση των ανθρώπων που ασχολούνται με τον Τουρισμό,  έτσι ώστε με τη σειρά τους να εφαρμόσουν στους επισκέπτες  τη γνώση που θα λάβουν.

Η συμβολή και η συμμετοχή  της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στον Τουρισμό,  είναι απαραίτητη  για την προβολή, ανάπτυξη και επιμήκυνση  του τουρισμού στο νησί . Από τη Δημοτική Αρχή θα ξεκινήσουν οι κατάλληλες δράσεις και υποδομές  ώστε μακροπρόθεσμα και σταθερά να προσελκύσουμε την  ιδιωτική πρωτοβουλία που  θα κάνει τις επενδύσεις της.

Είναι επίσης μεγάλη η ανάγκη   να συμμετέχουν οι Σπέτσες  στις τουριστικές εκθέσεις του εξωτερικού,  από τις οποίες αποκομίζονται  πολλά οφέλη

Θα ξεκινήσουμε  λοιπόν μια σειρά θεμάτων  με σκοπό την ανάδειξη τους, τα συστατικά επιτυχία τους και τις προτάσεις υλοποίησης τους.

Εφόσον οι άλλοι συνδυασμοί θέλουν να συμμετέχουν σε αυτήν την προσπάθεια, μπορούν να αναρτήσουν τις αντίστοιχες δικές τους προτάσεις  με την ανάλογη τεκμηρίωση.  Θα πρέπει πρώτα όμως  να αναδείξουν τα εμπόδια που αντιμετώπισαν και τους εμπόδισαν όλα αυτά τα χρόνια να δημιουργήσουν την ανάπτυξη του τουρισμού που αξίζει και αρμόζει στο νησί μας ώστε να αποφύγουμε τις αοριστίες και ο διάλογος να γίνει εποικοδομητικότερος.

Αρχικοί στόχοι και ενέργειες.

Η έννοια “Τουρισμός” είναι εξαιρετικά πολύπλοκη και εξεζητημένη. Προϋποθέτει την προσέλκυση οργανωμένων και μεμονωμένων επισκεπτών τόσο από τον ελλαδικό χώρο όσο και από διάφορες χώρες με διάφορα ενδιαφέροντα. Επίσης, υπάρχουν οι παραδοσιακές μορφές τουρισμού (seasonal) και οι εξειδικευμένες (αθλητικός, χειμερινός, ιατρικός, ,κοινωνικός, συνεδριακός, επιχειρησιακός κλπ). Η περιοχή μας είναι πολύ ευλογημένη, για πολλούς λόγους.

Ένας σημαντικός είναι η ιστορικότητα και το παραδοσιακό ύφος του νησιού, επίσης σημαντικό και βοηθητικό παράγοντα αποτελεί και η γεωγραφική θέση του νησιού. Είμαστε δύο μόλις ώρες από την πρωτεύουσα της χώρας  και η δυνατότητα προσέγγισης  και πρόσβασης  προς το νησί μας δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολη . Θα αναφερθούμε παρακάτω σε ορισμένες μορφές τουρισμού που μπορούμε να αναπτύξουμε.

—- Εποχιακός τουρισμός. Σε συνεργασία με τουριστικούς πράκτορες από διάφορες χώρες θα πρέπει να πείσουμε να ενταχθεί η περιοχή στα προγράμματα των πρακτόρων ανά χώρα. Αυτό επιτυγχάνεται με διάφορες ενέργειες (αν ξέρεις πως να το κάνεις) όπως συνεργασία με αντιπροσώπους του ΕΟΤ σε όλες τις χώρες, σε συνεργασία με τους πρόξενους των πρεσβειών για δημιουργία τοπικής ημερίδας στις χώρες “στόχους”, συνεργασία με μεγάλους τουριστικούς πράκτορες που αντιπροσωπεύουν οίκους εξωτερικού, επισκέψεις και παρουσιάσεις του τόπου σε μεγάλους Tour Operators διεθνώς, συμμετοχή σε εκθέσεις είτε ως πόλη ή ως συμμετέχοντες άλλων φορέων (μείωση κόστους). Βασική προτεραιότητα θα πρέπει να είναι οι αναδυόμενες οικονομίες με μεγάλο πληθυσμό (πρώην Σοβιετικές, πρώην Γιουγκοσλαβικές, Ανατολής κτλ)

—- Ιατρικός Τουρισμός.

Έχοντας μια ιδανική τοποθεσία (κοντά στο διεθνές αεροδρόμιο, σε απόσταση αναπνοής από άλλα διάσημα ιστορικά και τουριστικά  μέρη της χώρας μας, υποδομές, κλίμα, , θάλασσα, βουνό) , μπορούμε να στοχεύσουμε και  στον ιατρικό τουρισμό , ο οποίος έχει αφίξεις καθόλα την διάρκεια του έτους. Στις δυτικές Ευρωπαϊκές χώρες, τα ασφαλιστικά ταμεία επιδοτούν μεγάλο μέρος του κόστους των διακοπών ειδικών ομάδων ασθενών, με αποτέλεσμα να υπάρχουν εξειδικευμένοι τουριστικοί φορείς που κυριολεκτικά “λατρεύουν” μέρη που μπορούν να εξασφαλίσουν το διάστημα αποκατάστασης των ασθενών κατά την διάρκεια των διακοπών.

—-  Εκπαιδευτικός τουρισμός

Αναπτύσσοντας  αυτόν τον τομέα θα προσελκύσουμε σπουδαστές από όλα τα γειτονικά κράτη (Βαλκανικά και Αραβικά). Αυτή η δράση δημιουργεί πολλαπλά ταξίδια προς το νησί μας  καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου και κυρίως τους μη τουριστικούς μήνες. Τα οφέλη του εκπαιδευτικού τουρισμού είναι πολλαπλά μιας και δημιουργούμε μια μελλοντική  τουριστική παρακαταθήκη δημιουργώντας συναισθηματικούς δεσμούς με την νεολαία που θα μας επισκέπτεται. Η συναισθηματική σύνδεση του τουρίστα / επισκέπτη με το μέρος, τις συνήθεις και τα έθιμα καθώς και η συναναστροφή με τον ντόπιο πληθυσμό καλλιεργούν και κτίζουν  την αντίληψη στον τουρίστα/επισκέπτη,ότι οι Σπέτσες  ως τουριστικός προορισμός διαφοροποιείται από τους ανταγωνιστές με μοναδικά χαρακτηριστικά

– — Πολιτιστικός τουρισμός

Σπέτσες  σημαίνει Πολιτισμός και αυτή η μορφή τουρισμού είναι από τις βασικότερες προς αξιοποίηση από το Δήμο  μας. Πρέπει να δημιουργήσουμε ξεχωριστό τμήμα  marketing  και προβολής  για τα μουσεία και τα πολιτιστικά σημεία του νησιού  , όπου με την βοήθεια του Δήμου  να οργανώνονται  διεθνείς θεματικές ενότητες όλο τον χρόνο, με σκοπό την διάνθιση του Σπετσιώτικου  πολιτισμού μας. Πρέπει με ειδικούς τρόπους να φέρουμε τους νέους Έλληνες  και ξένους κοντά στην πλούσια πολιτιστική κληρονομιά μας , μέσω συναυλιών, εκθέσεων κλπ. –

—–Φυσιολατρικός – Περιηγητικός  Τουρισμός

Έχουμε την ευκαιρία να ζούμε και να δραστηριοποιούμαστε σε ένα προνομιούχο νησί,. Προστατεύοντας  την φύση, κερδίζουμε και αναπτύσσουμε περαιτέρω τον τουρισμό μας,

Οργανώνοντας  φυσιολατρικά μονοπάτια κτλ και προστατεύοντας τα δάση μας , δημιουργούμε έξτρα επισκέψιμα  για το νησί μας αφού πλέον γίνεται πιο ελκυστικό για τους λάτρεις της πεζοπορίας , της ποδηλασίας κτλ.

—–Συνεδριακός – Επιχειρηματικός  Τουρισμός

Ένας εξίσου σημαντικός και προσοδοφόρος  τουριστικός τομέας είναι ο συνεδριακός και επιχειρηματικός. Ανέκαθεν  το νησί μας ήταν και εξακολουθεί να είναι πόλος έλξης επιχειρηματιών και σημαντικών  παραγόντων της χώρας μας . Με την οργάνωση συνεδριακού χαρακτήρα εκδηλώσεων στοχεύουμε στην προώθηση του τουριστικού προϊόντος του νησιού μας μέσα από τη διασύνδεση.

Πως θα επιτευχθούν όλα αυτά

Ποιες είναι οι  πρώτες κινήσεις

Για να μπορούν να πραγματοποιηθούν τα παραπάνω θα πρέπει να οργανώσουμε άμεσα το βασικό τουριστικό και συντονιστικό εργαλείο το οποίο είναι όπως αναφέρεται και στο πρόγραμμα μας ο Μ.Κ.Ο. προβολής και τουριστικής προώθησης.

Ο οργανισμός αυτός θα διαδραματίσει  σημαντικό ρόλο, διότι θα είναι αυτός ο οποίος θα αναλαμβάνει να συντονίσει όλες τις προωθητικές δράσεις και ενέργειες , να κλείνει συμφέρουσες συμφωνίες και γενικότερα να ελέγχει με συνέπεια  τα χρονοδιαγράμματα υλοποίησης και εκτέλεσης .

Αυτή η υποδομή θα είναι έτσι σχεδιασμένη ώστε χρόνο με το χρόνο να δίνει βάσει πρόβλεψης συγκεκριμένο οικονομικό έσοδο για τον τόπο, δημιουργώντας οργανωμένες δράσεις τόσο στο νησί όσο και σε νέες αγορές που χρειάζεται άμεσα να στραφούμε.

Έχοντας μια πρώτη εικόνα ,ενδεικτικά σας αναφέρω πως προβλέπεται τα έσοδα τα οποία κάθε έτος θα εξοικονομούνται, θα διανέμονται ως εξής : το 70% του συνόλου των εσόδων θα διατίθεται για την εκ νέου προώθηση και προβολή του τουρισμού και των επιχειρήσεων μας, το 20% θα χρησιμοποιείται σε υποδομές εντός των Σπετσών και θα αφορούν τον τουρισμό, ενώ το 10% θα παραμένει ως απόθεμα και θα αξιοποιείται αναλόγως  σε απρόβλεπτα έξοδα και δαπάνες , σε καταστάσεις ανάγκης και κρίσης κτλ.

Ο Μ.Κ.Ο.  θα αποτελείται από τον Δήμο Σπετσών ο οποίος θα κρατά και το πλειοψηφικό ποσοστό του οργανισμού τουλάχιστον για τα πρώτα χρόνια λειτουργίας του ώστε να διασφαλιστεί η εύρυθμη και ορθή λειτουργία του, ενώ το υπόλοιπο ποσοστό του καταστατικού του, θα καλυφθεί από άλλους κοινωνικούς φορείς του νησιού όπως συλλόγους , συνεταιρισμούς κτλ. Το αρχικό δε εταιρικό κεφάλαιο του οργανισμού έχει προβλεφθεί να είναι μέχρι 50.000€ τα οποία θα εξοικονομηθούν από υπέρογκες μέχρι σήμερα  δαπάνες ( βλέπε Αρμάτα, φαντάζομαι πως όλοι συμφωνείτε πως για παράδειγμα στον εορτασμό της Αρμάτας η σπατάλη της τάξης των 50.000€ για άσκοπες ενέργειες είναι πια εκτός πραγματικότητας) κτλ

Από που θα προκύπτουν τα έσοδα του Μ.Κ.Ο

Σε πρώτη φάση θα δημιουργηθεί brand name «Σπέτσες» το οποίο θα συνδέεται  με κάποιο αξιοθέατο, με κάποιο μνημείο φυσικής ή πολιτισμικής κληρονομιάς, που θα δώσει στο brand «Σπέτσες», ως τουριστικό προορισμό,  κάποιο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, και θα το κάνει μοναδικό διαφοροποιώντας το από όλους τους υπόλοιπους προορισμούς.

Στα πλαίσια μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής μάρκετινγκ για το προορισμό «Σπέτσες », και η οποία πιστεύω θα πρέπει να σχεδιαστεί και να υλοποιηθεί το συντομότερο δυνατόν (μιας και ο τουρισμός εκτιμώ είναι μονόδρομος για την ανάπτυξη της περιοχής) είναι παράλληλα και η δημιουργία μασκότ – συμβόλου όπου θα ενδυναμώσει τη εμπορική βαρύτητα του brand.Ήδη υπάρχουν προτάσεις απεικόνισης του εν λόγω συμβόλου όπου και θα παρουσιαστούν τις επόμενες μέρες ώστε να καταλήξουμε στην καταλληλότερη , φιλικότερη και φυσικά εμπορικότερη εκδοχή της μασκότ- συμβόλου.

Συνάμα θα προχωρήσουμε στην δημιουργία καλαθιού προϊόντων με ετικέτα .Αυτό θα επιτευχτεί μέσα από την σύναψη εμπορικών συμφωνιών με εταιρείες βιομηχανίες και βιοτεχνίες οι οποίες θα καταργούν το εμπορικό σήμα  τους και θα πωλούν στον ΜΚΟ τα προϊόντα τους με ετικέτα το brand name μας.

Από εκεί ουσιαστικά και ο ΜΚΟ θα εξασφαλίζει τα έσοδα του αφού η αγορά καταρχήν θα γίνεται σε μεγάλες ποσότητες για να καλυφθούν οι ανάγκες των επαγγελματιών και κατά δεύτερον και κυριότερο θα είναι απαλλαγμένο το προϊόν από το διαφημιστικό κόστος του. Για παράδειγμα αυτή τη στιγμή έχουμε στη διάθεση μας 20 διαφορετικά προϊόντα τα οποία μπορούμε να εκμεταλλευτούμε. Ενδεικτικά σας αναφέρω τέσσερις διαφορετικές ποικιλίες κρασιού οι οποίες θα αγοράζονται σε συμφέρουσα τιμή και θα πωλούνται εν συνεχεία με ένα κόστος προβολής το οποίο θα συμφωνηθεί εντός του ΜΚΟ  και με  την ετικέτα μας. Για να γίνει πιο απτό θα αναφέρω ότι  ο ΜΚΟ θα  λειτουργεί όπως η μαμά εταιρεία   για τα δίκτυα franchise της.

Άλλα προϊόντα που έχουν συμφωνηθεί ή βρίσκονται ακόμα υπό διαπραγμάτευση είναι ένα ιστορικό βιβλίο των Σπετσών , καρτ ποστάλ, χάρτες ,αφίσες, αντίγραφα έργων τέχνης, αγιογραφίες και αντίγραφα, αγαλματίδιο Μπουμπουλίνας και άλλων ηρώων, μπλουζάκια , κάπελα, κοσμήματα cd,dvd, είδη λαϊκής τέχνης ,υαλικά κεραμικά, και πολλά άλλα.

Τα προϊόντα αυτά θα διατίθενται τόσο εντός  του νησιού όσο και εκτός, και η προώθηση αυτή πέρα από το διαφημιστικό κομμάτι μακροπρόθεσμα θα φέρει αξιοσημείωτα οικονομικά οφέλη.

Ο στόχος του  brand Σπέτσες ,και της μασκότ – συμβόλου  είναι πολλαπλός. Πέρα από  την προβολή και την προώθηση προϊόντων υπηρεσιών και ενεργειών, επιφέρει σημαντικά οικονομικά οφέλη ενώ παράλληλα επενδύει στην μεσοπρόθεσμή και μακροπρόθεσμη δημιουργία στοχευμένης  τουριστικής  συνείδησης

Εκθέσεις τουρισμού

Το brand name δεν θα  έχει μόνο εμπορικό χαρακτήρα , αλλά θα αποτελέσει την αυριανή ταυτότητα μας την οποία θα γνωστοποιήσουμε και στην Περιφέρεια ώστε  σε κάθε δράση προβολής και προώθησης  συμπεριλαμβανομένων και των εκθέσεων τουρισμού τόσο σε Ελλάδα όσο και σε εξωτερικό να δημιουργήσουμε την συνείδηση που προείπαμε.

Α. Αρωγοί και συμμέτοχοι του ΜΚΟ.

Για να προχωρήσει η παραπάνω προσπάθεια, θα πρέπει να βρει αρωγούς ορισμένους φορείς οι οποίοι θα χρειαστεί να δεσμευτούν σε ένα κοινό σχεδιασμό, μια κοινή προσπάθεια και ένα κοινό σχέδιο δράσης.
Αυτοί οι φορείς είναι: ο Δήμος,  , η ένωση ξενοδόχων (που θα πρέπει να υπάρχει), η ένωση τουριστικών πρακτόρων (που θα πρέπει να υπάρχει) και η ένωση εμπόρων του νησιού κτλ. Θα χρειαστεί να αποφασίσουν για το κοινό όργανο ή άτομο ή σύμβουλο που θα αναλάβει να εκπονήσει σε συνεργασία με όλους τον σχεδιασμό, να υποδείξει το σχέδιο δράσης και να αναλάβει τον συντονισμό υλοποίησης έχοντας την απόλυτη στήριξη και εξουσιοδότηση όλων.

Β. Χρηματοδότηση και οργάνωση.

Η αρχική  χρηματοδότηση (εταιρικό κεφάλαιο) θα πρέπει να προέρθει κατά κύριο λόγο από την δημοτική αρχή ,μέσω από περικοπές  περιττών και υπέρογκων ετησίων  κονδυλίων  (όπως αναφέραμε  κάποιες δαπάνες της Αρμάτας καθώς και άλλα), ώστε να καλυφθούν τα πρώτα έξοδα λειτουργίας του ΜΚΟ.(έξοδα λειτουργίας, αγορές κτλ)

Όσο ν αφορά την οργάνωση του ΜΚΟ,  θα πρέπει  τοποθετηθούν  ικανά δυναμικά  και εξειδικευμένα στελέχη,  τα οποία θα οφείλουν να δουλεύουν αποκλειστικά και μόνο στο τομέα ανάπτυξης του τουρισμού του νησιού , 12 μήνες το χρόνο για τη λύση του προβλήματος της  ΕΠΙΜΗΚΥΝΣΗΣ ΤΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ μέσω δημιουργίας  όπως αναφέραμε νέων εναλλακτικών μορφών τουρισμού, σε συνδυασμό  πάντα με  στρατηγικό marketing  με ένα και μόνο σκοπό: να  φέρουν ΠΛΟΥΤΟ και ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ  στις Σπέτσες.

Αυτό προϋποθέτει know-how, εντατική εργασία από εξειδικευμένους  του κλάδου, πλήρη και διαρκή συνεργασία με όλα τα υπουργεία, και τους τουριστικούς επιχειρηματίες των δήμων, για να μπορέσουν όλοι οι επαγγελματίες του νησιού να έχουν ΑΝΕΒΑΣΜΕΝΑ ΤΑ ΡΟΛΑ ΣΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ ΜΑΣ 12 ΜΗΝΕΣ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ.

Αποκλειστικοί συνοδοιπόροι στο όλο εγχείρημα , θα είναι όλοι οι επιχειρηματίες του δήμου, που με τη δυναμική τους συμμαχία-συνεργασία, θα αλλάξουν με πρωτότυπους τρόπους και οριστικά πλέον την τουριστική εικόνα των Σπετσών. Επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου με κλειστά μαγαζιά δεν γίνεται. Με λίγα λόγια .ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ.

Για να μην γίνω περισσότερο κουραστικός, νομίζω ότι όλοι αντιλαμβάνονται πως με συντονισμένες ενέργειες, με ομαδική εργασία, με γνώση και τεχνογνωσία και με σχετικά χαμηλό προϋπολογισμό, μπορούν να γίνουν -στην κυριολεξία- θαύματα. Και αυτά που αναφέρω είναι μόλις ενδεικτικά των δυνατοτήτων που υπάρχουν, και θα έπρεπε να έχουν γίνει. Γιατί δεν έχουν γίνει?  Γιατί ο  Τουρισμός δεν είναι εύκολη υπόθεση, ούτε αφορά ανθρώπους που δεν ξέρουν πως να το κάνουν ή δεν μιλάνε με τον δίπλα τους. Θέλει δέσμευση, θέλει τόλμη, θέλει πολιτική βούληση και θέλει τους κατάλληλους ανθρώπους για να επιτυχανθεί η ανάπτυξη. Ειδικά για την περιοχή μας, η επιτυχία σε αυτόν τον τομέα είναι τεράστιας σημασίας.

Στόχος μας είναι εν μέσω κρίσης να ορθοποδήσουμε  τον βασικό μοχλό της οικονομικής μας ανάπτυξης με τις λιγότερες δαπάνες.  Οι παραπάνω προτάσεις και δράσεις είναι φανερό ότι το μόνο ουσιαστικά που χρειάζονται είναι οργάνωση και στοχευμένες  κατευθυντήριες οδηγίες. Είναι οικονομικές διότι δεν απαιτούν μεγάλα ποσά για την υλοποίηση τους, είναι έξυπνες γιατί κινούνται στους άξονες των βασικών αρχών management και marketing  και καθ’ όλα εφικτές κάτι που είχαμε υποσχεθεί και προεκλογικά. Tο μόνο που ουσιαστικά που χρειάζεται είναι θέληση  σκληρή δουλειά και άμεση δράση μιας και η καλοκαιρινή περίοδος 2011 είναι προ των πυλών και οι χρόνοι μας πιέζουν.

——

Advertisements

Kατηγορίες