2. Σπέτσες και θάλασσα

Σπέτσες και θάλασσα: Καρνάγια. / Αναβίωση παλιάς ιστιοφορίας: λατίνι και σακολέβα / Ναυτικός Όμιλος, Ναυταθλητισμός / Μαρίνα. / Ναυτικός Όμιλος «Ποσειδών»: υπήρχε στις Σπέτσες. / ΔΛΤΣ (Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Σπετσών). / Προβλήτα στο ξενοδοχείο «Νησιά». / Λιμάνια Σπετσών.

ΠΡΟΣΟΧΗ
α) Τούτο το κεφάλαιο είναι μέρος μιάς διαβούλευσης, με αφορμή τις προσεχείς εκλογές (7.11.2010) για το Δήμο Σπετσών και την Περιφέρεια Αττικής. Τα περιεχόμενα με όλα τα κεφάλαια είναι στη σελίδα https://spetses.wordpress.com/ekloges/.
β) Συνεχίζω τις καταγραφές. Μπορείς να συμβάλεις είτε με κουβέντα στη Ντάπια, είτε με μήνυμα στην προσωπική μου διεύθυνση ή γράφοντας στα ‘Σχόλια’ τούτης της σελίδας. Πες μου αν δεν θες να φανεί το όνομά σου, οπότε το σημειώνω απλώς ως λ.χ. Σπ831 ή Αθ742. Όπου βλέπεις πλάγια γράμματα, είναι η δική μου γνώμη.
γ) Η συντομογραφία «Απολ. 2003-10» αναφέρεται στο ενημερωτικό έντυπο του Δήμου που κυκλοφόρησε τον Αύγουστο 2010 με τίτλο «Απολογισμός δράσεων και παρεμβάσεων Δήμου Σπετσών 2003 – 2010».
δ) Τελικό ζητούμενο, είναι να φωτίσουμε όσο μπορούμε τα μεγάλα θέματα του τόπου. Για να δούμε τι ακριβώς στηρίζουν οι υποψήφιοι και με ποιούς συγκρούονται.

Καρνάγια.

Η προσπάθεια να εξοντώσουν τα καρνάγια του νησιού ξεσήκωσε έντονες αντιδράσεις. Γράφτηκαν καλές προτάσεις για το τι πρέπει να γίνει, απο δω και πέρα. Θα τις δείτε πιο κάτω. Και ακούστηκαν σκέψεις για τους ασεβείς Αθηναίους που την υποκινούν, και για τα κίνητρά τους (βλ. «Σημειώσεις για τα καρνάγια Σπετσών» στο 10. Σημειώσεις και παραρτήματα).

Αθ747 – Ν’αντιμετωπισθεί το πρόβλημα με νόμο που διορθώνει τα κενά και στηρίζει τα καρνάγια.

Σπ827 – Να παραμείνουν αλλά να συμμορφωθούνε.

Σπ831 – Αντιστοιχούν σε ποιά δράση των ΕΣΠΑ; Μήπως θα μπορέσουν, μέσα απο αυτές τις διαδικασίες, ν’αποκτήσουν επιτέλους μιαν επαγγελματική υπόσταση;

Ερώτηση: πού βρίσκεται η διαδικασία που δρομολόγησε ο Βασίλης Φραντζής εκ μέρους του Δήμου;

Σπ824 – Αν ήμουν στη θέση του Μάριου, θα μ’ευχαριστούσε να διώξω το καρνάγιο του Δελημήτρου, για να δένω το κότερο μπροστά στην έπαυλή μου. Και θα μού φαινόταν φυσικό, αν ήμουν πλούσιος σαν τον Άκη, αντί να βοηθήσω ένα καρνάγιο να ξεπεράσει τις δυσκολίες του, να στήσω στη θέση του μια λευκή εξέδρα-μνήμα για να κάνουν φαγοπότια. Αλλά και τι θα’καμνα, αν ήμουν δημόσιος λειτουργός και με κερνούσαν αστακούς ο Μάριος και ο Άκης – έλα μωρέ στη θέση μου;

Αθ748 – Για να πετύχουν τα καρνάγια πρέπει πρώτα να ξαναγίνουν της μόδας τα σκάφη. Αυτό απαιτεί καιρό, και συντονισμένη προσπάθεια για να δημιουργηθεί μια αφήγηση. Ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα που έμαθα στο λιανεμπόριο είναι πως δεν πουλάς ένα προϊόν, πουλάς μια “κάρτα μέλους” σε μια αφήγηση ζωντανή. Μέχρι τότε και επειδή το εγχείρημα μού φαντάζει δύσκολο και είναι κάτι που θα πετύχει σε βάθος χρόνου, πρέπει να γίνουν δράσεις για να προστατευθούν οι καραβομαραγκοι μας ως ζωντανή ιστορία.

Να εξηγήσω όμως καλύτερα τι εννοώ με «αφήγηση». Όταν βγήκα από το νέο μουσείο Ακρόπολης είχα εκνευριστεί. Είδα πολλές πέτρες, κατά τους γνώστες του αντικειμένου, απίθανες. Στολίδια μοναδικά που όμως χάνονται γιατί τοποθετήθηκαν από ανθρώπους που τις ξέρουν. Έλειπε ένας επιμελητής που θα μου έδενε την ιστορία τους για να βγω από εκεί μέσα με κάτι νέο. Ήθελα μια αφήγηση που να δένει και να δημιουργεί μία εικόνα, μια ζωντανή αφήγηση. Αυτό πρέπει να γίνει και με τα ιστορικά καρνάγια των Σπετσών, όπως οι περίπατοι στο βιβλίο «Ανεξερεύνητες Σπέτσες».

Αναβίωση παλιάς ιστιοφορίας: λατίνι και σακολέβα

Συνδέει το θέμα «Καρνάγια» με το θέμα «Ναυτικός Όμιλος».

Ναυτικός Όμιλος, Ναυταθλητισμός

Σπ821 – Έχουν στην Ύδρα. Αρμόδιος ο Θεόδωρος Μουστακαρίας, Υδραίος με Σπετσιώτισσα σύζυγο. Όμιλος υγιής και εύρωστος διότι έχουν κληροδοτήματα, άρα έσοδα απο ενοίκια. Ασχολούνται πολύ με τα παιδιά.

Σπ822 – Απο τις μεγάλες θαλασσινές οικογένειες των Σπετσών, η μόνη που μπορεί να βοηθήσει, επειδή έχει πολύ πλούτο και ηθική υποχρέωση, είναι οι Κουτσαίοι.

Σπ822 – Έχουν στην Ερμιόνη, ΝΟΕ = Ναυταθλητικός Όμιλος Ερμιόνης, στα Θεοφάνεια έκοψε την πίτα του με την παρουσία του μητροπολίτη κ.Εφραίμ, και ετίμησε τους χορηγούς του. «Εκεί γαλουχούνται τα παιδιά μας στο ευγενές άθλημα της ιστιοπλοϊας, που είναι συνδεδεμένο με την πόλη μας».

Σπ834 – Ίδρυση τμήματος Ναυτοπροσκόπων. Ήρθε τάγμα απο τη Νίκαια (περιφερειάρχης Αργοσαρωνικού) με πρωτοβουλία του Εμπορικού Συλλόγου.

Αθ742 – Το Ράλλυ που πάει ως την Ύδρα, γιατί όχι και στις Σπέτσες. Επίσης, ένας καλός οργανωτής είδε τα παρατημένα σκάφη κωπηλασίας στις σχολές ΑΚΣΣ και ενδιαφέρθηκε. Είναι ο Δημήτρης Βασιλάκης (Variety Cruises), φίλος και του Μίκη Μπενάκη, που έχει τα Panorama (μεγάλα ιστιοφόρα) και τα Harmony.

Σπ839 – Ντροπή, όταν έχει δράση η Ερμιόνη και η Ύδρα και άπειρα ιστιοπλοϊκά το Πόρτο Χέλι. Να ξεκινούν απο 6 χρονών με μικρά σκάφη Optimist (2.5 – 3 μέτρα), φτηνά και εύκολα μιάς και βγαίνει η καρένα. Ιδανικός τόπος, οι Σχολές (ΑΚΣΣ). Να γίνει απογραφή των σκαφών που διαθέτει, και αν μπορούν να διασωθούν. Για την κολύμβηση, μπορεί εκεί να γίνει και μια πισίνα 25μ. με διαχειριστή το Ναυτικό Όμιλο. Ιδανική διαδρομή ιστιοπλοϊας: Σπέτσες – Λεωνίδιο γιατί πάντα υπάρχει πλάγιος άνεμος.

Αθ748 – Προς έναν ναυτικό όμιλο Σπετσών. Πρώτον είναι καλό να γίνει γιατί μπορεί να δώσει και εργασία στο νησί αλλά και ένα ακόμη αθλητικό διέξοδο. Οικονομικά μπορεί να προσφέρει 30-300 και πλέον άτομα να περιδιαβαίνουν το νησί δυο με πέντε μέρες ανάλογα τον αγώνα όλο σχεδόν το χρόνο. Πρέπει όμως να ικανοποιηθούν οι εξής συνθήκες. Πρέπει να γίνει οικονομικά ανεξάρτητος, πρέπει οι Αθηναίοι να έχουν περιφερειακό ρόλο, και πρέπει να έχει ένα χώρο που ενώνει και συμβολίζει της Σπέτσες. Θα ήθελα να ξέρω γιατί πέθανε ο όμιλος που διάβασα πως υπήρχε για να μάθουμε πως θα το πετύχουμε. Πλέον πρέπει να αρχίσει δειλά, και πιάνοντας πάνω στην επιτυχία αγώνων που θα περάσουν από το νησί να δημιουργεί σταθερά αγώνες.

Μαρίνα.

Αθ747 – Θα δημιουργηθεί μαρίνα; Πού, τι είδους, απο ποιόν; Υπήρξαν κάποια σχέδια – ποιά ήταν, μπορούμε να τα δούμε και να τα συζητήσουμε;

Ερώτηση ==> Δήμο.

Ναυτικός Όμιλος «Ποσειδών»: υπήρχε στις Σπέτσες.

Σπ831 – Ιδρυτής Γιώργος Οικονόμου του Νικολάου (καπετάνιος σε κότερα) αδελφός του Ιωάννη Οικονόμου (Γιάννης Παραπόλας, εργάζεται σε θαλάσσιο ταξί, να μού δώσει τηλέφωνο). Άγνωστη η τύχη του αρχείου – ήταν στην αίθουσα τού Α.Ο. «Μπουμπουλίνα» στο ισόγειο του Δημαρχείου. Ίσως στα «σφαγεία»; Ο Σπύρος Φ. θα μού δώσει φωτογραφίες της εποχής.

Έσβυσε πριν 15-20 χρόνια λόγω αδιαφορίας. Είχε τμήματα πόλο, ιστιοσανίδας, κολυμβητικό, με κολυμβητικούς αγώνες. Η ομάδα πόλο συμμετείχε στο πρωτάθλημα Ελλάδος. Αρκετοί αγώνες ιστιοσανίδας όπου μετείχε ο μετέπειτα ολυμπιονίκης Νίκος Κακλαμανάκης.

Επίσης είχαμε στις Σπέτσες «Ναυτική Εβδομάδα» με πρωτοβουλία και χρηματοδότηση του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και συμμετοχή του τοπικού Λιμεναρχείου.

ΔΛΤΣ (Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Σπετσών).

«Απολ.2003-10» σελ.60 Ίδρυση και λειτουργία ΔΛΤΣ.

Σπ822 – Όργανο της Δημοτικής Αρχής που εκλέγουν οι Σπετσιώτες. Με ξεκάθαρη δέσμευση απέναντι στην κοινωνία για:

– καρνάγια

– ναυταθλητισμό

– χρήσεις και παραχωρήσεις αιγιαλού, μόλων κλπ

– θαλάσσια οικονομία (ταξί, ψάρεμα, λιμάνια, μόλοι)

Ρόλος = ΚΑΙ διαχείριση ΚΑΙ ανάταξη.

Σπ839 – Το Λιμενικό Ταμείο αφήνει τα πράγματα χειρότερα από ό,τι τα παρέλαβε. Τι απολογισμό θα κάνει ο πρόεδρος; Με τι κριτήρια τους διαλέγουν; Τιμητική εξαίρεση η διοίκηση Θωμά Τομπαζιάδη πού ξέρει απο θάλασσα και πίεζε για το δημόσιο όφελος, όχι το προσωπικό ορισμένων. Αν το Λιμ.Ταμείο ασχοληθεί και με το ναυταθλητισμό, τότε θα μπορεί να παράγει σημαντικό έργο.

Προβλήτα στο ξενοδοχείο «Νησιά».

Βλ. «Απολ. 2003-10», σελ.25 και σελ.30: να μάς παρουσιάσουν την μελέτη.

Λιμάνια Σπετσών.

Βλ. «Απολ. 2003-10», σελ.23: Λιμάνι Νομαρχίας.

Σπ839 – Το σχέδιο που μάς παρουσίασες Κε Μίχα δεν στέκει. Να κάνεις δημόσια διαβούλευση των μελετητών σου με ντόπιους καπεταναίους που ξέρουν το θέμα. Και τράβα Κε Μίχα το αυτί στους μελετητές σου διότι αν ρώταγαν για την πλατεία Ποσειδωνίου, θα είχες αποφύγει πολλές βλακείες.

Αθ748 – Για το παλιό λιμάνι και την Ντάπια: το παλιό λιμάνι καλό θα ήταν να είναι πάντα παλιό, και η Ντάπια ας φτιάξει ότι εγκαταστάσεις χρειάζονται.

Γενικά.

Σπ828 – Με κάθε τρόπο διάσωση των ναυπηγοεπισκευαστικών μονάδων (καρνάγιων). Με κάθε τρόπο επιδίωξη δημιουργίας μαρίνας (οι Τούρκοι θα μας φάνε όλο τον θαλάσσιο τουρισμό αν δεν κάνουμε κάτι) και επαναδημιουργία ναυταθλητικών σωματείων – κάποτε είχαμε αξιόλογη ομάδα πόλο. Καθαρισμός ακτών και βυθών σε τακτική βάση και ενίσχυση συλλόγων για τέτοιους σκοπούς.

—–

Καρνάγια.

Η προσπάθεια να εξοντώσουν τα καρνάγια του νησιού ξεσήκωσε έντονες αντιδράσεις. Γράφτηκαν καλές προτάσεις για το τι πρέπει να γίνει, απο δω και πέρα. Θα τις δείτε πιο κάτω. Και ακούστηκαν σκέψεις για τους ασεβείς Αθηναίους που την υποκινούν, και για τα κίνητρά τους (βλ. «Σημειώσεις για τα καρνάγια Σπετσών» στο 10) Σημειώσεις και παραρτήματα).

Αθ747 – Ν’αντιμετωπισθεί το πρόβλημα με νόμο που διορθώνει τα κενά και στηρίζει τα καρνάγια.

Σπ827 – Να παραμείνουν αλλά να συμμορφωθούνε.

Σπ831 – Αντιστοιχούν σε ποιά δράση των ΕΣΠΑ; Μήπως θα μπορέσουν, μέσα απο αυτές τις διαδικασίες, ν’αποκτήσουν επιτέλους μιαν επαγγελματική υπόσταση;

Ερώτηση: πού βρίσκεται η διαδικασία που δρομολόγησε ο Βασίλης Φραντζής εκ μέρους του Δήμου;

Σπ824 – Αν ήμουν στη θέση του Μάριου, θα μ’ευχαριστούσε να διώξω το καρνάγιο του Δελημήτρου, για να δένω το κότερο μπροστά στην έπαυλή μου. Και θα μού φαινόταν φυσικό, αν ήμουν πλούσιος σαν τον Άκη, αντί να βοηθήσω ένα καρνάγιο να ξεπεράσει τις δυσκολίες του, να στήσω στη θέση του μια λευκή εξέδρα-μνήμα για να κάνουν φαγοπότια. Αλλά και τι θα’καμνα, αν ήμουν δημόσιος λειτουργός και με κερνούσαν αστακούς ο Μάριος και ο Άκης – έλα μωρέ στη θέση μου;

Αθ748 – Για να πετύχουν τα καρνάγια πρέπει πρώτα να ξαναγίνουν της μόδας τα σκάφη. Αυτό απαιτεί καιρό, και συντονισμένη προσπάθεια για να δημιουργηθεί μια αφήγηση. Ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα που έμαθα στο λιανεμπόριο είναι πως δεν πουλάς ένα προϊόν, πουλάς μια “κάρτα μέλους” σε μια αφήγηση ζωντανή. Μέχρι τότε και επειδή το εγχείρημα μού φαντάζει δύσκολο και είναι κάτι που θα πετύχει σε βάθος χρόνου, πρέπει να γίνουν δράσεις για να προστατευθούν οι καραβομαραγκοι μας ως ζωντανή ιστορία.

Να εξηγήσω όμως καλύτερα τι εννοώ με «αφήγηση». Όταν βγήκα από το νέο μουσείο Ακρόπολης είχα εκνευριστεί. Είδα πολλές πέτρες, κατά τους γνώστες του αντικειμένου, απίθανες. Στολίδια μοναδικά που όμως χάνονται γιατί τοποθετήθηκαν από ανθρώπους που τις ξέρουν. Έλειπε ένας επιμελητής που θα μου έδενε την ιστορία τους για να βγω από εκεί μέσα με κάτι νέο. Ήθελα μια αφήγηση που να δένει και να δημιουργεί μία εικόνα, μια ζωντανή αφήγηση. Αυτό πρέπει να γίνει και με τα ιστορικά καρνάγια των Σπετσών, όπως οι περίπατοι στο βιβλίο «Ανεξερεύνητες Σπέτσες».

Αναβίωση παλιάς ιστιοφορίας: λατίνι και σακολέβα

Συνδέει το θέμα «Καρνάγια» με το θέμα «Ναυτικός Όμιλος».

Ναυτικός Όμιλος, Ναυταθλητισμός

Σπ821 – Έχουν στην Ύδρα. Αρμόδιος ο Θεόδωρος Μουστακαρίας, Υδραίος με Σπετσιώτισσα σύζυγο. Όμιλος υγιής και εύρωστος διότι έχουν κληροδοτήματα, άρα έσοδα απο ενοίκια. Ασχολούνται πολύ με τα παιδιά.

Σπ822 – Απο τις μεγάλες θαλασσινές οικογένειες των Σπετσών, η μόνη που μπορεί να βοηθήσει, επειδή έχει πολύ πλούτο και ηθική υποχρέωση, είναι οι Κουτσαίοι.

Σπ822 – Έχουν στην Ερμιόνη, ΝΟΕ = Ναυταθλητικός Όμιλος Ερμιόνης, στα Θεοφάνεια έκοψε την πίτα του με την παρουσία του μητροπολίτη κ.Εφραίμ, και ετίμησε τους χορηγούς του. «Εκεί γαλουχούνται τα παιδιά μας στο ευγενές άθλημα της ιστιοπλοϊας, που είναι συνδεδεμένο με την πόλη μας».

Σπ834 – Ίδρυση τμήματος Ναυτοπροσκόπων. Ήρθε τάγμα απο τη Νίκαια (περιφερειάρχης Αργοσαρωνικού) με πρωτοβουλία του Εμπορικού Συλλόγου.

Αθ742 – Το Ράλλυ που πάει ως την Ύδρα, γιατί όχι και στις Σπέτσες. Επίσης, ένας καλός οργανωτής είδε τα παρατημένα σκάφη κωπηλασίας στις σχολές ΑΚΣΣ και ενδιαφέρθηκε. Είναι ο Δημήτρης Βασιλάκης (Variety Cruises), φίλος και του Μίκη Μπενάκη, που έχει τα Panorama (μεγάλα ιστιοφόρα) και τα Harmony.

Σπ839 – Ντροπή, όταν έχει δράση η Ερμιόνη και η Ύδρα και άπειρα ιστιοπλοϊκά το Πόρτο Χέλι. Να ξεκινούν απο 6 χρονών με μικρά σκάφη Optimist (2.5 – 3 μέτρα), φτηνά και εύκολα μιάς και βγαίνει η καρένα. Ιδανικός τόπος, οι Σχολές (ΑΚΣΣ). Να γίνει απογραφή των σκαφών που διαθέτει, και αν μπορούν να διασωθούν. Για την κολύμβηση, μπορεί εκεί να γίνει και μια πισίνα 25μ. με διαχειριστή το Ναυτικό Όμιλο. Ιδανική διαδρομή ιστιοπλοϊας: Σπέτσες – Λεωνίδιο γιατί πάντα υπάρχει πλάγιος άνεμος.

Αθ748 – Προς έναν ναυτικό όμιλο Σπετσών. Πρώτον είναι καλό να γίνει γιατί μπορεί να δώσει και εργασία στο νησί αλλά και ένα ακόμη αθλητικό διέξοδο. Οικονομικά μπορεί να προσφέρει 30-300 και πλέον άτομα να περιδιαβαίνουν το νησί δυο με πέντε μέρες ανάλογα τον αγώνα όλο σχεδόν το χρόνο. Πρέπει όμως να ικανοποιηθούν οι εξής συνθήκες. Πρέπει να γίνει οικονομικά ανεξάρτητος, πρέπει οι Αθηναίοι να έχουν περιφερειακό ρόλο, και πρέπει να έχει ένα χώρο που ενώνει και συμβολίζει της Σπέτσες. Θα ήθελα να ξέρω γιατί πέθανε ο όμιλος που διάβασα πως υπήρχε για να μάθουμε πως θα το πετύχουμε. Πλέον πρέπει να αρχίσει δειλά, και πιάνοντας πάνω στην επιτυχία αγώνων που θα περάσουν από το νησί να δημιουργεί σταθερά αγώνες.

Μαρίνα.

Αθ747 – Θα δημιουργηθεί μαρίνα; Πού, τι είδους, απο ποιόν; Υπήρξαν κάποια σχέδια – ποιά ήταν, μπορούμε να τα δούμε και να τα συζητήσουμε;

Ερώτηση ==> Δήμο.

Ναυτικός Όμιλος «Ποσειδών»: υπήρχε στις Σπέτσες.

Σπ831 – Ιδρυτής Γιώργος Οικονόμου του Νικολάου (καπετάνιος σε κότερα) αδελφός του Ιωάννη Οικονόμου (Γιάννης Παραπόλας, εργάζεται σε θαλάσσιο ταξί, να μού δώσει τηλέφωνο). Άγνωστη η τύχη του αρχείου – ήταν στην αίθουσα τού Α.Ο. «Μπουμπουλίνα» στο ισόγειο του Δημαρχείου. Ίσως στα «σφαγεία»; Ο Σπύρος Φ. θα μού δώσει φωτογραφίες της εποχής.

Έσβυσε πριν 15-20 χρόνια λόγω αδιαφορίας. Είχε τμήματα πόλο, ιστιοσανίδας, κολυμβητικό, με κολυμβητικούς αγώνες. Η ομάδα πόλο συμμετείχε στο πρωτάθλημα Ελλάδος. Αρκετοί αγώνες ιστιοσανίδας όπου μετείχε ο μετέπειτα ολυμπιονίκης Νίκος Κακλαμανάκης.

Επίσης είχαμε στις Σπέτσες «Ναυτική Εβδομάδα» με πρωτοβουλία και χρηματοδότηση του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και συμμετοχή του τοπικού Λιμεναρχείου.

ΔΛΤΣ (Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Σπετσών).

«Απολ.2003-10» σελ.60 Ίδρυση και λειτουργία ΔΛΤΣ.

Σπ822 – Όργανο της Δημοτικής Αρχής που εκλέγουν οι Σπετσιώτες. Με ξεκάθαρη δέσμευση απέναντι στην κοινωνία για:

– καρνάγια

– ναυταθλητισμό

– χρήσεις και παραχωρήσεις αιγιαλού, μόλων κλπ

– θαλάσσια οικονομία (ταξί, ψάρεμα, λιμάνια, μόλοι)

Ρόλος = ΚΑΙ διαχείριση ΚΑΙ ανάταξη.

Σπ839 – Το Λιμενικό Ταμείο αφήνει τα πράγματα χειρότερα από ό,τι τα παρέλαβε. Τι απολογισμό θα κάνει ο πρόεδρος; Με τι κριτήρια τους διαλέγουν; Τιμητική εξαίρεση η διοίκηση Θωμά Τομπαζιάδη πού ξέρει απο θάλασσα και πίεζε για το δημόσιο όφελος, όχι το προσωπικό ορισμένων. Αν το Λιμ.Ταμείο ασχοληθεί και με το ναυταθλητισμό, τότε θα μπορεί να παράγει σημαντικό έργο.

Προβλήτα στο ξενοδοχείο «Νησιά».

Βλ. «Απολ. 2003-10», σελ.25 και σελ.30: να μάς παρουσιάσουν την μελέτη.

Λιμάνι Σπετσών.

Βλ. «Απολ. 2003-10», σελ.23: Λιμάνι Νομαρχίας.

Σπ839 – Το σχέδιο που μάς παρουσίασες Κε Μίχα δεν στέκει. Να κάνεις δημόσια διαβούλευση των μελετητών σου με ντόπιους καπεταναίους που ξέρουν το θέμα. Και τράβα Κε Μίχα το αυτί στους μελετητές σου διότι αν ρώταγαν για την πλατεία Ποσειδωνίου, θα είχες αποφύγει πολλές βλακείες.

Αθ748 – Για το παλιό λιμάνι και την Ντάπια: το παλιό λιμάνι καλό θα ήταν να είναι πάντα παλιό, και η Ντάπια ας φτιάξει ότι εγκαταστάσεις χρειάζονται.

Γενικά.

Σπ828 – Με κάθε τρόπο διάσωση των ναυπηγοεπισκευαστικών μονάδων (καρνάγιων). Με κάθε τρόπο επιδίωξη δημιουργίας μαρίνας (οι Τούρκοι θα μας φάνε όλο τον θαλάσσιο τουρισμό αν δεν κάνουμε κάτι) και επαναδημιουργία ναυταθλητικών σωματείων – κάποτε είχαμε αξιόλογη ομάδα πόλο. Καθαρισμός ακτών και βυθών σε τακτική βάση και ενίσχυση συλλόγων για τέτοιους σκοπούς.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s