5. Συγκοινωνία

5. Συγκοινωνία: Δρόμοι. / Πάρκιγκ αντί παιδική χαρά στα Πευκάκια. / Γουρούνες, αυτοκίνητα. / Δακτύλιοι. / Παραλιακός. / Καταστρατήγηση των απαγορεύσεων κυκλοφορίας. / Ταξί / Καίκια.

ΠΡΟΣΟΧΗ
α) Τούτο το κεφάλαιο είναι μέρος μιάς διαβούλευσης, με αφορμή τις προσεχείς εκλογές (7.11.2010) για το Δήμο Σπετσών και την Περιφέρεια Αττικής. Τα περιεχόμενα με όλα τα κεφάλαια είναι στη σελίδα https://spetses.wordpress.com/ekloges/.
β) Συνεχίζω τις καταγραφές. Μπορείς να συμβάλεις είτε με κουβέντα στη Ντάπια, είτε με μήνυμα στην προσωπική μου διεύθυνση ή γράφοντας στα ‘Σχόλια’ τούτης της σελίδας. Πες μου αν δεν θες να φανεί το όνομά σου, οπότε το σημειώνω απλώς ως λ.χ. Σπ831 ή Αθ742. Όπου βλέπεις πλάγια γράμματα, είναι η δική μου γνώμη.
γ) Η συντομογραφία «Απολ. 2003-10» αναφέρεται στο ενημερωτικό έντυπο του Δήμου που κυκλοφόρησε τον Αύγουστο 2010 με τίτλο «Απολογισμός δράσεων και παρεμβάσεων Δήμου Σπετσών 2003 – 2010».
δ) Τελικό ζητούμενο, είναι να φωτίσουμε όσο μπορούμε τα μεγάλα θέματα του τόπου. Για να δούμε τι ακριβώς στηρίζουν οι υποψήφιοι και με ποιούς συγκρούονται.

Δρόμοι.

(α) Δρόμος Αγ.Αδριανός – Αγίους Αναργύρους. Στη σελ.25 «Απολ.2003-10». Να ακουστούν τα επιχειρήματα απο όλες τις πλευρές.

Σπ831 – Εκκρεμεί επειδή 200 πολίτες έκαναν προσφυγή. Ομόφωνα το Δ.Σ. αποφάσισε ότι πρέπει να γίνει. Θα το επιδιώξει δικαστικώς. Αναμένεται απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας.

Ως νομαρχιακός δρόμος, δίνει τη δυνατότητα να χτίζουν 200 μέτρα απο κάθε πλευρά. Όχι όμως στις περιοχές που ανήκουν στην ΑΚΣΣ.

Άρα λύνει το πρόβλημα της ανεργίας στους οικοδόμους.

Σπ828 – Η συντόμευση πρόσβασης προς Αγίους Αναργύρους με τον νέο δρόμο θα έχει ως αποτέλεσμα α) την «αξιοποίηση»  οικοπέδων, μεταξύ των οποίων και καμμένα και ο νοών νοείτω β) την καταστροφή τμήματος του δάσους  γ) σίγουρα την ευκολότερη πρόσβαση στη νότια πλευρά.

(β) Κεντρικός Δρόμος Ντάπιας: η πιο κεντρική οδός του νησιού φρακάρει στα φορτηγά διότι 3-4 «έξυπνοι» έχουν πιο πολλά δικαιώματα απο χιλιάδες άλλους.

Σπ833 – Λένε πως τον ματαίωση η Μονή και ο Τζιλαλής διότι ως καλοί πολίτες προτιμούν τα φορτηγά να περνούν στον στενό κεντρικό δρόμο, στο κέντρο της Ντάπιας με τα μαγαζιά και τους επισκέπτες, παρά στον φαρδύ και έρημο δρόμο μπροστά τους.

Σπ828 – Καυτή πατάτα. Λοιπόν: τίποτα δεν θα γίνει αν δεν δημιουργηθεί εναλλακτική πρόσβαση-ράμπα για τα τερατώδη φορτηγά που αγκομαχούν να περάσουν τσίμα -τσίμα ανάμεσα καταστήματος Κατερίνας και κτιρίου Στέργιου Καρδάση. Αν βρεθεί εναλλακτικό σημείο για το φέρρυ, οι διανομές στα καταστήματα με μεταφόρτωση σε  μικρά φορτηγάκια και ως τις 10 π.μ. τα αργότερο.

γ) Δρόμος Αγίας Μαρίνα – Σχολές.

Αθ743 – Το 2002 είδα μια πρόταση της Αρχαιολογίας (Κοτσοβίλλη), αποτυπωμένη στο χάρτη, για ένα δρόμο απο Αγία Μαρίνα ως τις Σχολές, περνώντας απο τις κορυφές.

Ερώτηση: τι απέγινε; τι συλλογισμό απετύπωνε;

Αθ747 – Το σχέδιο συνδεόταν με την προβλήτα εκφόρτωσης αδρανών υλικών στην περιοχή Αγίας Μαρίνας. Έτσι τα μεγάλα φορτηγά δεν θα περνούσαν μέσα απο την πόλη, θα πήγαιναν απ’ευθείας στις μάντρες οικοδομικών υλικών στην περιοχή Αγίων Πάντων. Αυτή η λύση έχει αποσιωπηθεί εντελώς διότι θίγει τα συμφέροντα της Μονής και τού Τζιλαλή. Γιατί θα πήγαινε μέχρι τις Σχολές; Διότι θα έτεμνε το δρόμο Αγίου Αδριανού – Άγιοι Ανάργυροι. Δεν θα χρειαζόταν πιά να περνάνε τα αυτοκίνητα απο το δρόμο Ντάπια – Καστέλι που είναι πολύ στενός και επικίνδυνος για τους πεζούς. Στις δε σχολές ο δρόμος έκοβε το χώρο πλάι στο κτίριο Ε και η Κοτσοβίλλη είπε πως θα τον πήγαιναν πιο πέρα, προς το Ξενία.

Πάρκιγκ αντί παιδική χαρά στα Πευκάκια.

Σπ824 – Κάποιοι προτείνουν για μια μεγάλη βλακεία, ελπίζω να μη γίνει. Τη παιδική χαρά να την κάνουν πάρκιγκ για μηχανάκια. Εκεί έχει και τη βρύση που έβαλε ο Ανάργυρος όταν έφτιαξε το Ποσειδώνιο, για να δίνει νερό στη γειτονιά. Τις χέζουν δηλαδή τις μανάδες και τα παιδάκια οι χοντρομπαλάδες για να παρκάρουν πλάι στις καφετέριες της Ντάπιας αντί να περπατήσουν 200 μέτρα παραπάνω.

Γουρούνες, αυτοκίνητα.

Αθ746 – Τετράτροχα (γουρούνες, αυτοκίνητα), μόνο όταν οδηγούνται απο άτομα με ειδικές ανάγκες (ΑΜΕΑ).

Σπ833 – Αρκετοί θα υποφέρουν, θα διαμαρτυρηθούν και θα βάζουν «μέσον» ή θα βγάζουν χαρτιά αναπηρίας. Όμως …

Σπ828 – Για τις γουρούνες: περιορισμός στις διαστάσεις και τον κυβισμό -οπωσδήποτε έως 50 κ.ε. – είναι μια πραγματικότητα, όπως και να το δούμε, δύσκολο να τις απαγορεύσεις όταν ο νόμος τις αποδέχεται ως μοτοποδήλατα. Πιο πολύ ενοχλούν θορυβώδη μηχανάκια ή μηχανές άνω των 500 ή και 1000 κυβικών. Ναι στα μικρά ηλεκτρικά οχήματα. Όχι στην κυκλοφορία αυτοκινήτων εντός οικισμού ΧΩΡΙΣ ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ, εκτός από το φέρρυ έως το σπίτι για παρκάρισμα  και αντιστρόφως.

Δακτύλιοι.

Αθ747 – Να γίνουν πραγματικοί πεζόδρομοι με μόνιμη αστυνόμευση τις ώρες δακτυλίου.

Σπ845 – Να κάνουν ξένοιαστο περίπατο το απόγευμα, παιδιά και ηλικιωμένοι, δίχως φόβο. Ούτε ποδήλατα ούτε ηλεκτρικά που έρχονται καταπάνω σου και δεν τ’ακούς.

Αθ748 – Χρειάζεται μια καλύτερη περιφρούρηση των περιορισμών, του δακτυλίου. Λύσεις όπως οι γουρούνες, τα τετράτροχα μηχανάκια και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κόντρα στους περιορισμούς δείχνουν δυο πράγματα. Πρώτον, ότι δεν είναι βίωμα του κόσμου, τουλάχιστον δεν είναι σε περισσότερους από όσους θέλουμε, ο λόγος της απαγόρευσης. Εάν περισσότεροι ζούσαμε τους λόγους της απαγόρευσης δεν θα είχαμε τέτοια φαινόμενα. Δεύτερον, οι λύσεις κόντρα στην απαγόρευση αυτοκινήτων είναι μία κλασική νεοελληνική κουτοπονηρία. Επειδή το κράτος συχνά είναι μια βλακώδης μεγαλο-γραφειοκρατία εμείς από Οθωμανών το παρακάμπτουμε ως μικροί Ναπολέοντες.

Παραλιακός.

Αθ747 – Η λωρίδα τυφλών είναι επικίνδυνη για τους τυφλούς διότι περνάνε μηχανάκια. Αλλά και για τα μηχανάκια διότι εγκλωβίζει τις ρόδες τους. Είναι τόσο άσχετοι οι μελετητές της Νομαρχίας;

Αθ745 – Κατά την παρελθούσα θερινή περίοδο, η αστυνόμευση στον τομέα αυτό ήταν ιδιαίτερα ελλιπής. Πολλοί κυκλοφορούσαν ανενόχλητοι με τα αυτοκίνητά τους και με ιδιαίτερη αυθάδεια περνούσαν με τζιπ και λοιπά τροχοφόρα μπροστά από τα εστιατόρια μεσημέρι και βράδυ, χωρίς να σέβονται τους ανθρώπους, που τη στιγμή εκείνη γευμάτιζαν, εκμεταλλευόμενοι το γεγονός ότι δεν υπήρχε έλεγχος από τις αρμόδιες αστυνομικές αρχές. Δημιουργήθηκε μία πλήρης αναρχία στο κυκλοφοριακό που δεν είναι δυνατόν να συνεχιστεί. Απο τώρα, οι υποψήφιοι δήμαρχοι να δεσμευτούν για τις αποφάσεις που πρέπει – κυρίως όμως να δεσμευθούν για την εφαρμογή των αποφάσεων αυτών. Αν δεν έχουν αρκετό προσωπικό ας βάλουν μπάρες σε καίρια σημεία και να δοθεί remote control στους αμαξάδες και τα ταξί, ώστε αυτοί και μόνο να μπορούν να περνούν από τα συγκεκριμένα σημεία. Δύο μπάρες στον Αγιο Μάμα, μία στην παραλία στο ύψος του περιπτέρου και άλλη μία στο ίδιο σημείο στον επάνω δρόμο. Στην κατηφοριά του Αγ. Νικολάου και στο κέντρο στο κατάστημα της Κατερίνας Καρδάση, ως επίσης και μία στο περίπτερο στην Εθνική Τράπεζα.

Καταστρατήγηση των απαγορεύσεων κυκλοφορίας.

Σπ839 – Το καλοκαίρι πήζουμε, πλήρης συμφόρηση. Ποιά είναι τα κριτήρια για τα αυτοκίνητα και τρίκυκλα επαγγελματικής χρήσης; Ο μπογιατζής μπορεί να το βγάζει το Σαββατοκύριακο; Υπάρχει ωράριο;

Για τις χαριστικές άδειες: σταμάτησαν τις τζιπάρες του Νικολάου (Ολυμπιακοί) και του Δαυίδ (Κόκα-Κόλα) στο λιμάνι, όμως είχαν λέει άδειες απο το Δήμαρχο. Είναι αλήθεια; Κι αν ναι, πόσες έχει δόσει, σε ποιούς και γιατί;

Για τα μακρινά σπίτια, ως πού επιτρέπεται και πού πρέπει ν’αφήνουν τ’αυτοκίνητα; Ανατολικά ως την Ανάληψη; Δυτικά ως τις Σχολές; Απο πάνω, ως πού; Πού είναι οι πινακίδες;

Σπ827 – Ανατολικά ως το αλώνι του Καριτσιώτη. Όμως ξεπάτωσαν το αλώνι και τη μισή πλατεία την έδωσε ο Δήμος στον Μπλούτσο να φτιάξει κήπο, την άλλη πλευρά στο Παπαθάνο να κάνει κι αυτός κήπο, μόνο στη Μιμόζα που δεν έχει λεφτά είναι ακόμα πάρκιγκ.

Ταξί.

Αθ747 – Πόσα ταξί είχαμε, πόσα τώρα και πόσα θα’χουμε ακόμα; Γιατί δεν βάζουν ταξίμετρο; Πάντως για να πάρεις μια βαλίτσα απο το πλοίο στο σπίτι σου, το ταξί είναι πιο φτηνό απο το φορτηγάκι.

Σπ827 – Δώσαν νέες άδειες σε δυο που ήδη είχαν και δε δώσαν σε άλλους που τις είχαν πιο πολύ ανάγκη.

Καίκια.

Σπ845 – Κοίτα πώς μια καλή πράξη για έναν κάνει ζημιά στους άλλους: όσο το λεωφορείο πήγαινε μέχρι Αγίους Αναργύρους, ήταν 5 καίκια στη διαδρομή. Αυτά πήγαιναν και στην Αγία Παρασκευή, και πέτυχαν να την κάνουν αγαπητή στους επισκέπτες. Κι όταν δώσαν άδεια στο λεωφορείο ως την Αγία Παρασκευή, η δουλειά έπεσε και μείναν 2 καίκια. Το λεωφορείο σκοτώνει τα παραδοσιακά καίκια.

—–

Σχολιάστε